در موضوع آب شیرین کن چیست، باید عنوان کرد که مقدار وسیعی از منابع آب های سطحی روی زمین را آب های شور که همان آب دریا و اقیانوس ها می باشد، تشکیل می دهد.

به دلیل بحران کم آبی، آب شیرین کن یک محصول استراتژیک محسوب می شود. این دستگاه در چند مرحله به تصفیه آب می پردازد. این دستگاه در انواع صنعتی و خانگی تهیه می شود. به کمک این دستگاه مواد فیزیکی و شیمیایی نامطلوب آب از بین می روند. کار دستگاه آب شیرین کن، به شیرین کردن آب های شور محدود نمی شود. این دستگاه همچنین به از بین بردن میکروب ها و املاح نامطلوب مانند گچ، آهک و برخی فلزات محلول در آب هم کمک می کند.

انواع مختلفی از آب شیرین کن ها هستند که هر کدام جهت رفع نیاز، تولید شده و کاربرد خاصی دارند. خاطرنشان می کنیم که آب شیرین کن دریایی برای شیرین سازی آب خانگی کاربرد ندارد. زیرا از نظر سایز بزرگ هستند و توجیه اقتصادی هم ندارند. همچنین ظرفیت این دستگاه ها هم مورد توجه قرار می گیرد.

انواع آب شیرین کن

دستگاه های متنوعی به عنوان انواع آب شیرین کن وجود دارند. انواع آن از نظر نحوه و مکانیزم عملکرد به دو نوع مختلف تقسیم می شوند. دستگاه های غشایی هستند که براساس فرآیند اسمز معکوس عمل می کنند. همچنین نوع دیگر آن، دستگاه های حرارتی هستند که توسط حرارت آب را شیرین می کند. انواع دستگاه ها نیز در مقیاس های مختلف، با اهداف گوناگونی وجود دارند. می توان به دستگاه های، آب شیرین کن خانگی، آب شیرین کن کشاورزی، آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن دریایی، اشاره کرد.

آب-شیرین-کن-صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

کمبود آب شیرین از جمله مشکلات اساسی در بسیاری از مناطق دنیا به حساب می آید.  روش اسمز معکوس، یکی از روش های تصفیه آب صنعتی به حساب می آید. همه ما نیازمند استفاده از آب خالص و حذف مواد حل شده اضافی در آب هستیم. آب شیرین کن صنعتی محصولی است که در آن از فیلتر هایی به نام ممبران (غشاء نیمه تراوا) استفاده می شود. جنس آن ها پلی آمید می باشد. همچنین دارای منافذی بسیار ریز با قطری کمتر از قطر موی انسان است. این روش برای حذف کلیه جامدات محلول (TDS) آب به کار برده می شود.

آب-شیرین-کن-خانگی

آب شیرین کن خانگی

دستگاه آب شیرین کن خانگی به شکلی است که آب شور را به بهترین کیفیت می رساند. این دستگاه سبب نوشیدن یک آب کاملا گوارا می شود. مزیتی که دستگاه آب شیرین کن خانگی دارد، بالابردن سلامت آب است. همچنین این دستگاه ناپاکی های آب را نیز از بین می برد.

انواع آب شیرین کن خانگی

از جمله انواع دستگاه های آب شیرین کن خانگی عبارتست از:

  • دستگاه سرشیری
  • دستگاه رومیزی کلمنی
  • دستگاه سه مرحله ای
  • دستگاه زیرسینکی
  • دستگاه اسمزمعکوس
مزایای استفاده از دستگاه آب شیرین کن خانگی

اصلی ترین مزیت آن، شیرین کردن آب است. مزیت دیگر آن، از بین بردن کامل کلر آب است. از دیگر مزایای آن، این است که آب سالمی را به ما تحویل می دهد. گاهی مواقع ذراتی داخل آب وجود دارد که این نوع دستگاه های آب شرین کن، برای شما این نوع ذرات را تا حد میکرون مشخص شده از بین می برد. این مورد سبب می شد تا آب به شکل کاملا سالم برای ما ارائه گردد.

مشکلات آب شیرین کن ها

آب شیرین کن ها توسط برق کار می کنند. این مورد سبب بروز مشکلات آب شیرین کن ها در صنعت آب می شود. همچنین این دستگاه ها برای شیرین سازی و تصفیه آب نیازمند فیلتر هستند. این فیلتر ها باید سر موعد تعویض شوند. اگر پمپ دستگاه یا یکی از فیلتر ها درست کار نکند، جریان آب قطع می شود. مشکل دیگر آب شیرین کن ها، حبس هوا توسط فیلتر هاست. این امر سبب تنظیم فشار مجدد فیلتر ها می شود.

این مشکلات به راحتی قابل حل هستند. بهتر است دستگاه موردنظر خود را از یک برند مطمئن خریداری نماییم. شرکت پرتو کنترل هوشمند، پیشرو در این زمینه، می تواند در زمینه تهیه آب شیرین کن ها برای سراسر کشور خدمات ارائه نماید.

Related Posts