اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری

اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری یکی از برآورده کنندگان نیاز ها در زمینه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی می باشد. این امر به دلیل ایجاد بهره وری بیشتر در جامعه و ارزش افزوده دارای اهمیت می باشد.  شایان ذکر است که استفاده از برخی از این اماکن در فصول خاصی بیشتر است. به عنوان مثال مجتمع های رفاهی در شمال و جنوب کشور وجود دارند که در فصول بهار و تابستان بیشترین متقاضی را خواهند داشت. ولی در مواقع دیگر بسیار خلوت بوده و این خود نیز تولید فاضلاب را در این شرایط کم می کند. با این وجود، ساخت پکیج تصفیه فاضلاب برای اینگونه مجتمع ها لازم و ضروری می باشد. با انجام تدابیری می توان تفاوت در مقدار تولید فاضلاب را کنترل کرد. به گونه ای که راندمان تصفیه خانه همیشه در حد استاندارد باشد.

اماکن-تفریحی-

شرکت پرتو کنترل هوشمند، با اجرای پروژه های متعددی در زمینه ساخت، اجرا و مشاوره در زمینه انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای اماکن رفاهی، می تواند خدمات خود را در این زمینه به سراسر کشور ارائه نماید.

وجود چنین مجتمع هایی، بالطبع به دلیل استفاده توسط جامعه انسانی نیاز به تصفیه فاضلاب را حتمی کرده است.

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب اماکن تفریحی و گردشگری

تصفیه فاضلاب اماکن تفریحی و گردشگری توانسته به دلیل مسئله پر اهمیت حفظ محیط زیست و جنبه اقتصادی، توجه زیادی را به خود معطوف کند. پس به دلیل وجود فاضلاب و اهمیت تصفیه آن در اماکن بین راهی، لزوم ساخت پکیج تصفیه فاضلاب، یکی از ارکان ضروری در صنعت تصفیه فاضلاب به حساب می آید.

در بیشتر مواقع مجتمع های رفاهی بین راهی در خارج از محدوده شهری و یا روستایی بنا می شوند. به موجب این امر از نظر اقتصادی نمی توان فاضلاب حاصل از این مجتمع ها را به شبکه اصلی آب و فاضلاب شهری و روستایی متصل کرد.

service-station-

قسمت های مختلف یک مجتمع خدماتی رفاهی

۱)سوئیت

۲)جایگاه سوخت

۳)واحد کمک های اولیه

۴)تعمیرگاه و کارواش

۵)سرویس بهداشتی

۶)فروشگاه مواد غذایی

۷) مسجد

و … .

این مکان ها روزانه مسافران زیادی را پذیرش می کنند. به طور طبیعی، فاضلاب تولید شده برای محیط زیست خطرناک بوده و سبب آلودگی محیط اطراف می شود.

فاضلاب-مجتمع-بین-راهی

خصوصیات فاضلاب های مجتمع رفاهی

فاضلاب تولیدی حاصل از اماکن تفریحی و گردشگری از نظر مقدار و ماهیت، با فاضلاب بهداشتی-انسانی شهری و خانگی تفاوت بسیاری دارد. این اماکن در برخی از فصول سال جمعیت بیشتری را در خود دارد. در نتیجه در دیگر فصول سال به دلیل مراجعین کمتر، میزان تولید فاضلاب این اماکن، ۱۰ درصد ظرفیت تصفیه خانه می باشد. ماهیت فاضلاب در تصفیه خانه های شهری و خانگی با فاضلاب هتل ها، ویلا ها و اماکن تفریحی بین راهی متفاوت است. در اماکن تفریحی، علاوه بر فاضلاب روزمره بهداشتی-انسانی، وجود رستوران، تعویض روغن و پمپ بنزین، تعمیرگاه، کارواش و … بار آلایندگی بیشتری را به همراه دارد. آلودگی های ناشی از این فاضلاب ها از نوع میکروبی و بیولوژیکی می باشد. وجود بو و آلودگی های میکروبی در این فاضلاب، موجب آلودگی آب های سطحی، زیرزمینی و محیط های خاکی می شود. رشد جلبک ها در این محیط ها حتمی می شود.

وجود گردشگران، استفاده از رستوران، سرویس های بهداشتی، سرویس و تعمیرات خودرو و دیگر موارد، ضرورت تصفیه فاضلاب و استفاده دوباره از آن را الزامی کرده است.

Biological_wastewater-treatment--

انواع روش های تصفیه بیولوژیکی

تصفیه بیولوژیکی از جمله روش های تصفیه فاضلاب صنایع مختلف می باشد. این روش انواع مختلفی دارد که ذیلا به آن اشاره می گردد:

۱)دیسک های بیولوژیکی چرخان (RBC)

۲)راکتور بیولوژیکی غشایی (MBR)

۳)راکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

۴)هوادهی گسترده (EAAS)(هوادهی گسترده (EAAS) چیست؟)

۵)روش تصفیه (MBBR)

مراحل-تصفیه-فاضلاب-صنعت-گردشگری

مراحل تصفیه فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های رفاهی بین راهی

۱)آشغال گیری

۲)دانه گیری

3) تنظیم pH پساب

۳)شناور سازی

۴) هوادهی – لجن فعال

۵) ته نشینی

۶) کلرزنی

۷) فیلتراسیون

Related Posts